hiting

مدیریت ارزیابی عملکرد
برای دریافت مشاوره

کلیک کنید

بررسی  نرم افزار های ارزیابی عملکرد

بررسی و مقایسه بهترین نرم افزارهای ارزیابی عملکرد به شما کمک می‌کند تا بتوانید مطابق با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.  

برای مدیران منابع انسانی و نیز سایر مدیران، داشتن دیدی روشن و واضح از عملکرد کارمندانشان امری ضروری است. وظیفه یک مدیر پس از یک استخدام موفقیت‌آمیز، تمام نمی‌شود. بلکه مدیران در تمام طول مدت حضور افراد استخدام شده در شرکت، باید به صورت مداوم بر عملکرد آنان نظارت کنند و نقاط قوت کلیدی و زمینه‎هایی که می‌تواند بهبود یابد را مورد شناسایی قرار دهند.  

نرم افزار ارزیابی عملکرد کارکنان

امروزه نرم افزارهای ارزیابی عملکرد کارکنا به مدیران بکمک می‌کند تا بدانند که بهترین عملکردها در سازمان متعلق به چه کسانی است. هر کارمند چه میزان در اجرای وظایف محوله کارآمد است. در نهایت تعیین کنند که آیا آن فرد برای چنین نقش در شرکت مناسب است یا خیر. به همین دلیل است که بررسی عملکرد بسیار مهم است. زمانی وجود داشت که مدیران این ایده را به تمسخر می‌گرفتند که داده‌های یک سال کارمندان را برای ارزیابی عملکرد بررسی کنند. خوشبختانه، امروزه به دلیل نرم افزارهای پیشرفته بررسی عملکرد کارکنان، کار نسبتا راحت‌تری شده است.

داشتن یک سیستم بررسی عملکرد موثر، نه تنها در شناسایی نقاط قوت و ضعف نیروی انسانی کمک می‌کند، بلکه بازخورد معناداری را از طرف شرکت به کارکنان ارائه می‌دهد و در نتیجه به آنها کمک می‌کند تا عملکرد خود را بهبود بخشند.

ویژگی نرم افزار ارزیابی عملکرد

برخی از بهترین نرم افزارهای ارزیابی  عملکرد دارای ویژگی هایی هستند که ارزیابی عملکرد سفارشی شده را هم برای تیم‌ها و هم برای کارکنان فردی تسهیل می‌کند. این ابزراها، به ارزیاب‌ها یادآوری می‌کنند تا بازخورد را به موقع به کارمندان ارسال کنند، تا هیچ کارمندی بازخورد خود را از دست ندهد. آنها همچنین به کاربران کمک می‌کنند تا سوگیری‌ها را شناسایی کنند، عملکردها را مقایسه کنند و داده‌ها را به نحوی جمع‌آوری می‌کنند که گزارش‌های بصری جذابتری را ارائه می‌دهد.

در این مقاله، نرم افزارهایی را بررسی خواهیم کرد که تجربه بررسی عملکرد موثری را هم برای کارکنان و هم برای شرکت فراهم می‌کند.

نکات حرفه‌ای در انتخاب نرم افزار ارزیابی عملکرد

هنگام انتخاب نرم افزار ارزیابی عملکرد، یک خط اتصال کاربر پسند با زیبایی شناسی مدرن ضروری است و نمی توان آن را نادیده گرفت. همچنین راه اندازی و کارکرد آن باید آسان باشد.

باید یک ساختار بازخورد ثابت را تسهیل کند، بنابراین ارزیابی و بررسی عملکرد کارکنان را برای همه افراد در سازمان آسان‌تر می‌کند.

باید به کاربران خود گزارش‌های غنی را با توجه به داده‌ها ارائه دهد، تا به مدیران بینش سریعی از شایستگی‌های اصلی کارمند، حوزه‌های توسعه، عملکردهای برتر در یک تیم و موارد دیگر بدهد.

نرم افزاری که امکان ادغام با سایر برنامه های کاربردی مفید را فراهم می کند دارای یک مزیت رقابتی است.

در نهایت، از بودجه خود برای تهیه این نرم افزارها فراتر نروید. اطمینان حاصل کنید که برنامه های قیمت گذاری ذکر شده توسط نرم افزار شفاف و قابل انعطاف هستند.

سوالات متداول

سؤال 1) ارزیابی عملکرد شامل چه مواردی است؟

پاسخ: یک ارزیابی عملکرد مفید شامل دادن بازخورد در مورد ارتباطات، حل مسئله، کیفیت کار، کار تیمی، حضور و غیاب و موارد دیگر خواهد بود.

سؤال 2) آیا نرم افزار ارزیابی  عملکرد واقعأ می تواند به توسعه کارکنان کمک کند؟

پاسخ: یک سیستم مدیریت عملکرد که به کارکنان بازخورد ثابت و به موقع از سوی مدیران را ارائه می‌دهد، موظف است به بهبود کارکنان در طول زمان کمک کند.

سؤال 3) آیا نرم افزار ارزیابی عملکرد می‌تواند به بهبود فرهنگ شرکت کمک کند؟

پاسخ: بله، یک نرم افزار ارزیابی عملکرد که به طور موثر با ارتباطات داخلی سازمان و سیستم آموزشی ترکیب می‌شود، می‌تواند در ایجاد یک فرهنگ عالی در شرکت عالی باشد. مدیران می‌توانند از این نرم افزار برای ایجاد فرهنگ قدردانی و شناخت، با ارائه بازخورد در زمان واقعی استفاده کنند.

سؤال 4) آیا نرم افزار ارزیابی عملکرد می‌تواند بهره وری را بهبود بخشد؟

پاسخ: اکثر نرم افزارهای بررسی عملکرد به شما کمک می‌کنند تا اهدافی را برای کارمندان تعیین کنید و شما را با ابزارهایی برای ردیابی پیشرفت در زمان واقعی آشنا کنند. با حصول اطمینان از دستیابی مدیران و کارکنان به اهدافی که با اهداف شرکت همسو هستند، به بهبود قابل ملاحظه سطح بهره وری کمک می‌کنند.

سؤال 5) حداقل ویژگی‌هایی که باید از یک نرم افزار ارزیابی عملکرد انتظار داشته باشید، چیست؟

پاسخ: داشتن خط اتصال کاربری ساده و سرراست یک ویژگی مهم است. این نرم افزار همچنین باید از امنیت بالایی برخوردار باشد.

لیست بهترین نرم افزار ارزیابی عملکرد

در اینجا لیستی از نرم افزارهای محبوب ارزیابی عملکرد کارکنان آمده است:

Trakstar : ارزیابی عملکرد شخصی و دریافت بینش عملی در زمان واقعی

Reviewsnap: دارای یک پلت فرم مدیریت عملکرد ساده، قابل تنظیم و خودکار.

Synergita : شامل بهترین راه حل های مدیریت عملکرد مستمر، مشارکت کارکنان و OKR را برای ایجاد تیم هایی با عملکرد بالا ارائه می‌دهد.

BambooHR: خدمات کامل مدیریت منابع انسانی

Lattice: ارائه‌ی بینشی در مورد شایستگی‌ها و برنامه‌های رشد برای توسعه کارکنان

Small Improvements: توسعه کارکنان با استفاده از نظرسنجی

AssessTEAM: مدیریت عملکرد و تجزیه و تحلیل بهره وری

در مقاله بعدی این نرم افزارها را بررسی و مقایسه می‌کنیم

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر: