درباره عمومی بودن منابع انسانی بیاموزید

یک متخصص منابع انسانی چه کار می کند؟

کارشناس منابع انسانی (HR)، پرداخت‌ها و مزایای کارکنان، برنامه‌های آموزشی و توسعه، استخدام و روابط را مدیریت می‌کنند. کار آن‌ها به فرهنگ شرکت و عملکرد کارکنان کمک می‌کند. متخصصان HR به مدیران یا مدیران منابع انسانی گزارش می‌دهند. وظایف معمول آنها عبارتند از:

  • استخدام، مصاحبه و استخدام کارکنان جدید
  • مشاوره و کمک به سرپرستان در مدیریت روابط کارکنان و ارزیابی عملکرد
  • توسعه سیاست‌های کارکنان و شناسایی زمینه‌های بهبود
  • سازماندهی و اجرای برنامه‌هایی برای آموزش کارکنان جدید، آموزش کارکنان در مورد فرآیندهای جدید و آموزش کارکنان در مورد ایمنی و رفاه شغلی.
  • مدیریت حقوق و مزایای کارکنان
  • صدور ارتباطات کارکنان، مانند ایمیل در مورد رویدادهای شرکت

میانگین درآمد

بسیاری از متخصصان HR کارمندان تمام وقت هستند، اما برخی ممکن است به صورت پاره وقت یا به عنوان کارمند موقت کار کنند. حقوق و دستمزد متخصصین HR بسته به سطح تحصیلات، تجربه کاری مرتبط و صنعت کارفرما، اندازه شرکت و موقعیت جغرافیایی متفاوت است.

الزامات عمومی HR

مدرک لیسانس، تجربه کاری در زمینه منابع انسانی و مهارت‌های قوی بین فردی به متخصصین HR کمک می‌کند تا در نقش‌های متمرکز بر افراد موفق شوند. گواهینامه اضافی می‌تواند به متخصصین HR کمک کند تا کار و حقوق بالاتر را تضمین کنند.

تحصیلات

اکثر متخصصینHR دارای مدرک لیسانس در زمینه‌هایی مانند منابع انسانی، مدیریت منابع انسانی، توسعه سازمانی یا تجارت هستند. برخی در این حرفه تحصیلات بیشتری را دنبال می‌کنند و کارشناسی ارشد خود را در مدیریت منابع انسانی کسب می‌کنند. این مدرک پیشرفته ممکن است به کارشناسان HR کمک کند تا نقش‌های مدیریتی بالاتری کسب کنند.

برخی از محل‌های کار به متخصصانHR نیاز دارند که آموزش‌های تخصصی بیشتری را پشت سر بگذارند. دوره‌های مختلف ممکن است برای علاقه مندان به این مسیر شغلی مفید باشد، از جمله دوره‌هایی در:

  • قوانین استخدام
  • توسعه و برنامه‌ریزی سازمان
  • جبران خسارت
  • روابط کارمندان
  • روابط کار پیشگیرانه
  • امنیت محل کار
  • آموزش

آموزش در حین کار به متخصصین HR کمک می‌کند تا رویه‌های محل کار خود را بیاموزند. بسیاری از متخصصان HR در کنفرانس‌ها و سمینارها شرکت می‌کنند تا درک خود را از نقش خود عمیق‌تر کنند.

مهارت‌ها

متخصصان منابع انسانی برای موفقیت باید از مهارت‌هایی که از طریق آموزش و تجربه پرورش داده‌اند استفاده کنند. شرکت‌ها برای پیوستن به بخش منابع انسانی خود به دنبال متخصصانی هستند که دارای مهارت‌های زیر باشند:

مهارت‌های ارتباطی کلامی و نوشتاری قوی:

متخصصان HR باید الزامات نقش‌ها را به نامزدهای شغلی منتقل کنند. آنها همچنین به مهارت‌های شنیداری قوی نیاز دارند تا تعیین کنند که آیا نامزدها برای موقعیت‌ها مناسب هستند یا خیر. مهارت‌های نوشتاری قوی همچنین به آنها کمک می‌کند تا ایمیل‌ها و نامه‌های شرکتی موثر بنویسند.

مهارت‌های بین فردی:

متخصصان عمومی HR موفق، برون‌گرا و با شخصیت هستند. آنها باید تلاش کنند تا مردم در اطراف خود احساس راحتی و رضایت کنند.

سازمان:

متخصصان HR با سوابق کارمندان جدید فعلی و بالقوه کار می‌کنند. برای مدیریت بسیاری از اطلاعات به مهارت‌های سازمانی قوی نیاز دارد.

تصمیم‌گیری قوی:

متخصصان HR باید به طور منظم در مورد بهترین نامزدها برای یک شغل، نحوه حل اختلافات کارکنان و نحوه آموزش صحیح کارکنان جدید تصمیم بگیرند.

رازداری:

متخصصان HR اطلاعات حساس در مورد کارکنان، از جمله اطلاعات تماس، حقوق و عملکرد آنها را می‌دانند. صلاحدید آنها تضمین می‌کند که این جزئیات محرمانه باقی می‌مانند. R

بیشتر بخوانید:

سیستم ردیابی کارجویان (ATS) چیست؟

۱۰ نرم افزار برتر سیستم های ردیابی متقاضی ( ATS ) برای سال ۲۰۲۱

مدیریت داده چیست؟

استخدام منابع انسانی ( انواع، فرآیند و نکات)

شخصیت شغلی

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

اصول توسعه کسب و کار چیست؟

مهارت های رهبری در تیم منابع انسانی

سؤالات مصاحبه برای مهندس توسعه عملیات (DevOps engineers)

جذب و استخدام