تست های شخصیت برای یافتن شغل مناسب

تست‌ های شخصیت می‌تواند جنبه‌های مختلف شخصیت شما را نشان دهد و به شما در انتخاب مسیر شغلی مناسب کمک کند. صرف نظر از سوابق شما، دانستن بیشتر در مورد شخصیت شما ممکن است بر تصمیمات شخصی و حرفه‌ای شما تأثیر بگذارد و به شما کمک کند تا تعیین کنید با چه نوع افرادی بهترین همکاری را دارید. اگر در نظر دارید یک تست شخصیت شناسی انجام دهید یا از آن در محل کار استفاده کنید، یادگیری در مورد تست های موجود می تواند به شما کمک کند تست مناسب خود را انتخاب کنید.

در این مقاله، ما محبوب‌ترین تست‌های شخصیتی سنجمان را فهرست می‌کنیم تا به شما کمک کند تا یکی از آنها را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای شما باشد.

تست شخصیت چیست؟

تست شخصیت ابزاری است که برای ارزیابی جنبه‌های مختلف شخصیت شما با تجزیه و تحلیل الگوها و ویژگی‌هایی که در شرایط مختلف نشان می‌دهید طراحی شده‌اند. این تست‌ها می‌تواند اهداف متعددی داشته باشد، مانند تشخیص مسائل روانی، بررسی تغییرات شخصیت در طول زمان و ارزیابی اثربخشی درمان. با این حال، این آزمون‌ها گاهی به‌عنوان ابزار استخدام شغلی توسط مدیران استخدام برای ارزیابی اخلاق، اصول، خلق‌وخو و نقش کلی یا تناسب شخصیت نامزد با فرهنگ شرکت، استفاده می‌شوند. R

1. آزمون 16 عامل شخصیت (16PF)

برای اولین بار در سال 1949، 16 عامل شخصیت (16PF) در ابتدا 4000 ویژگی بالقوه شخصیت را ارزیابی کرد. در طول سال‌ها بازنگری‌های مختلفی را تجربه کرده است، که در نهایت به 16 ویژگی کاهش یافته است. 16PF یک آزمون 10 دقیقه ای است که ثبات عاطفی، گرمی، استدلال، سرزندگی، تسلط، آگاهی از قانون، حساسیت، جسارت اجتماعی، انتزاع، هوشیاری، خصوصی بودن، گشودگی به تغییر، دلهره، اتکا به خود، کمال گرایی و تنش را اندازه گیری می‌کند. این تست در موارد مختلف حرفه‌ای، شخصی و بالینی استفاده می‌شود.

تست کتل را با پرداخت هزینه 37500 تومان به صورت آنلاین انجام دهید.

2. تست دیسک

تست پروفایل شخصیتی DISC برای اولین بار در سال 1940 معرفی شد و شامل 48 سوال است که می‌توانید با انتخاب کلمه‌ای که بهترین توصیف شما و کمترین توصیف شما را برای هر یک از آنها می‌کند به آنها پاسخ دهید. بر اساس پاسخ‌های شما، آزمون می‌تواند نفوذ، تسلط، ثبات و وظیفه‌شناسی را اندازه‌گیری کند. اغلب در تنظیمات حرفه‌ای، از جمله آموزش فروش و مدیریت، حل تعارض، ارتباط با مشتری و توسعه رهبری استفاده می‌شود.

تست DISC را با پرداخت هزینه 29500 تومان به صورت آنلاین انجام دهید.

3. نشانگر نوع مایرز-بریگز (MBTI)

نشانگر نوع مایرز-بریگز (MBTI) اولین بار در دهه 1940 معرفی شد. بر اساس فرضیه کارل یونگ که انسان‌ها محیط اطراف خود را با استفاده از چهار عملکرد روانشناختی اصلی – شهود، احساس، احساس و تفکر تجربه می کنند -80 سوال از شما می‌خواهند که یک کلمه را با یک عبارت مطابقت دهید. نتایج نشان می‌دهد که برون‌گرا یا درون‌گرا هستید، در درجه اول با تفکر یا احساس تصمیم می‌گیرید، کارها را بر اساس قضاوت یا ادراک انجام می‌دهید و اگر هنگام پردازش اطلاعات جدید ترجیح می‌دهید حس یا شهود داشته باشید.

تست MBTI را با پرداخت هزینه 30000 تومان به صورت آنلاین انجام دهید.

4. بازبینی فهرست شخصیت NEO (NEO PI-R)

NEO PI-R که در ابتدا در دهه 1970 توسعه یافت، ویژگی های شخصیتی “پنج بزرگ” شما را ارزیابی می کند: گشودگی به تجربه، برون گرایی، وظیفه شناسی، موافق بودن و روان رنجوری. سپس هر صفت به شش زیر شاخه تقسیم می شود. این شامل 240 سوال است و تکمیل آن حدود 40 دقیقه طول می‌کشد.

آزمون NEO را با هزینه 39500 تومان به صورت آنلاین انجام دهید.

5. تست انیاگرام

نشانگر نوع انیاگرام شخصیت شما را به 9 نوع مختلف طبقه‌بندی می‌کند که بر اساس سطوح رشد و استرس هدایت می‌شوند. این تست مبتنی بر این ایده است که همه افراد در یک تیپ شخصیتی غالب متولد می‌شوند، اگرچه عوامل دوران کودکی مانند ژنتیک می‌توانند بر واریانس‌های شخصیتی تأثیر بگذارند. این ممکن است به کارفرمایان کمک کند تا ویژگی‌های مطلوبی را که می‌توانند ذاتی باشند، یا قبلاً می‌شناسید و بر آن‌ها مسلط شده‌اند، شناسایی کنند. تست انیاگرام برای خودشناسی و پیشرفت شخصیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تست 144 سوال دارد.

تست انیاگرام را به صورت آنلاین با پرداخت 33300 تومان انجام دهید.

سایر تست های شخصیت موجود در سایت سنجمان:

آزمون هوش هیجانی Bar-on  : شناخت و کنترل هیجان‌های خود     19900 تومان

آزمون تیپ‌های شغلی هالند: مشخص کردن مشاغل منطبق با شخصیت افراد     24500 تومان

آزمون بلبین    28500 تومان

آزمون کلیفتون: مدرن‌ترین تست استعدادیابی     290000 تومان

تست هوش ریون: میزان قابلیت الگویابی و تفکر منطقی     14900 تومان

تست تعیین شخصیت شغلی      رایگان

تست هوش گاردنر      22500 تومان