تست انیاگرام

شما به کدام‌یک از تیپ‌های شخصیتی ۹گانه تعلق دارید؟

سؤال

دقیقه

شرکت‌کننده

هزار تومان

تست انیاگرام شخصیت شما را به ۹ نوع مختلف طبقه‌بندی می‌کند که بر اساس سطوح رشد و استرس هدایت می‌شوند.

انیاگرام مبتنی بر این ایده است که افراد با یک تیپ شخصیتی غالب متولد می‌شوند؛ گرچه عوامل دوران کودکی مثل ژنتیک می‌توانند بر واریانس‌های شخصیتی تأثیر بگذارند.

C

کاربرد شغلی و حرفه‌ای تست انیاگرام سنجمان

مزایای انیاگرام برای استخدام

با استفاده از انیاگرام برای استخدام، درک خوبی از انگیزه‌ها و ترس‌های یک کارجو به دست می‌آورید. استخدام یک کارمند جدید به زمان و منابع نیاز دارد، بنابراین تعیین اینکه آیا استخدام فرد جدید مناسب است یا خیر، بسیار مهم است.

 وقتی انگیزه‌ها و ترس‌های کارجو را به‌خوبی درک کنید، بهتر می‌توانید تعیین کنید که آیا انگیزه او از کار و متناسب با فرهنگ شرکتی است که می‌خواهید برای آن استخدام کنید یا خیر. هرکسی نقاط قوت و ضعفی دارد. در فرایند جذب و استخدام، استفاده از انیاگرام به شما این مزیت را می‌دهد تا فردی را انتخاب کنید که نقاط قوت و ضعف او با تیم شما سازگار باشد.

مزایای انیاگرام در محل کار

 درک انیاگرام در یک محیط کار می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد. مانند کاهش استرس ناشی از کار، ایجاد انسجام تیم و بهبود کارایی کلی. شرکت‌ها و تیم‌ها از افراد تشکیل شده‌اند. مردم همه فکر می‌کنند، احساس می‌کنند و عمل می‌کنند. دانستن این که چرا یک فرد آن‌گونه فکر می‌کند، احساس می‌کند و عمل می‌کند، می‌تواند یک مزیت استراتژیک برای ایجاد یک تیم مؤثرتر باشد.

چرا تست انیاگرام سنجمان؟

شناخت عمیق و جزئی

آزمون انیاگرام در مقایسه با برخی آزمون‌های دیگر، درک جزئی‌تری از شخصیت ارائه می‌کند. این آزمون نه تنها انواع شخصیت را شرح می‌دهد، بلکه به انگیزه‌ها، ترس‌ها، نقاط قوت و ضعف مرتبط با هر نوع می‌پردازد و درک غنی‌تر از تفاوت‌های فردی را ممکن می‌کند.

کاربردهای عملی

نتایج به دست آمده از آزمون انیاگرام قابل استفاده در جوانب مختلف زندگی اند؛ از جمله روابط شخصی، مسیر حرفه‌ای و خودآگاهی. این آزمون، ابزارها و استراتژی‌های عملی را برای رشد و توسعه شخصی فراهم می‌کند.

ادغام رشد و توسعه

آزمون انیاگرام علاوه بر تشریح انواع شخصیت، مسیرهای رشد و توسعه را برای هر نوع تعیین می‌کند.

مدیریت استرس

نتایج تست انیاگرام می تواند رفتارهای واکنشی شما را تحت استرس آشکار کند و راهبردهایی برای مدیریت موثرتر آن ارائه دهد.

تست شخصیت NEO چه چیزی را اندازه‌گیری می‌کند؟

تست‌های NEO-PI-R و NEO-PI-FFI سطوح شخصیتی شما را از پنج ویژگی شخصیتی زیر ارزیابی می‌کنند.

انعطاف‌پذیری (O)

این ویژگی شخصیتی به این بستگی دارد که چقدر پذیرای تجربه دنیای اطرافتان هستید. نمره انعطاف‌پذیری بالا نشان می‌دهد که شما خلاق، مبتکر، دارای درک انتزاعی و ماجراجو هستید، اما ممکن است در عین حال که برای حفظ تمرکز تلاش می‌کنید، مستعد رفتار غیر قابل پیش‌بینی باشید.

باوجدان بودن (C)

باوجدان بودن بیان می‌کند که شما چقدر قابل اعتماد، منظم و منضبط هستید. نمره بالا در O نشان می‌دهد که شما ، سازماندهی خوبی دارید، کارآمد هستید، به جزئیات فکر می‌کنید و سخت کوش هستید، اما ممکن است به عنوان فردی سرسخت و انعطاف ناپذیر شناخته شوید.

برون‌گرایی (E)

این ویژگی شخصیتی با نحوه تعامل شما با افراد دیگر و میزان تحریک شما مرتبط است. به این فکر کنید که آیا موقعیت‌های اجتماعی پرمشغله به شما انرژی می‌دهد یا شما را خسته می‌کند و آیا به خوبی با زمان تنهایی کنار می‌آیید. این ویژگی در مقیاس «درون گرا» تا «برون گرا» اندازه‌گیری می‌شود.

دلپذیر بودن (A)

‌دلپذیر بودن نشان می‌دهد که شما در روابط با دیگران چگونه رفتار می‌کنید، چگونه با آن‌ها رفتار می‌کنید و این‌که آیا دلسوز و قابل اعتماد هستید یا گوشه‌گیر و مشکوک. نمره بالا نشان می‌دهد که شما همکار، دوستانه، دلسوز و علاقه‌مند واقعی به دیگران هستید.

روان‌نژندی (N)

این ویژگی شخصیتی به این بستگی دارد که چه‌قدر  از نظر عاطفی متعادل هستید و تا چه حد تحت تأثیر استرس هستید. مقیاس این ویژگی از «پایدار» تا «عصبی» است. . اگر نمره پایینی دارید، آرام، هستید، به خوبی با استرس کنار می‌آیید و به طور کلی از نظر عاطفی پایدار هستید.

سازمان‌هایی که به تست نئو سنجمان اعتماد کرده‌اند

سؤالات متداول

تست شخصیت انیاگرام چیست؟

انیاگرام سیستمی از شخصیت است که افراد را بر اساس ۹ تیپ شخصیتی توصیف می کند که هر کدام انگیزه های اصلی، ترس‌ها و پویایی درونی خود را دارند.

آیا تست شخصیت انیاگرام دقیق است؟

هیچ تست شخصیتی برای همه دقیق نیست، اما برای اطمینان از معتبر و قابل اعتماد بودن این تست با استفاده از روش‌های آماری مختلف تحقیقات گسترده‌ای انجام شده است.

آیا امکان خرید گروهی تست برای سازمان‌ها وجود دارد؟

بله؛ در صورت تمایل می‌توانید تست انیاگرام را به‌صورت گروهی و با تخفیف پلکانی دریافت کنید.

چگونه می‌توانیم از این تست برای ارزیابی کارجویان و کارکنان در سازمان استفاده کنیم؟

 برای این کار، دو راه وجود دارد:

 ۱. با خرید پلن‌های ATS سنجمان می‌توانید به‌صورت اقتصادی و یا نامحدود از این آزمون برای سنجش استعدادهای کارجویان استفاده کنید.
۲. درصورتی‌که نیاز به ATS ندارید و فقط می‌خواهید از آزمون انیاگرام استفاده کنید با خرید حداقل ۱۰ آزمون از پنل تجمیعی آزمون و نیز تخفیف‌های پلکانی بهره‌مند شوید.