نکات ساده استخدام که از آموختن آنها خوشحال می شوید

یک استراتژی خوب استخدام می تواند موجب موفقیت سازمان و تیم شما شود. در این چند مقاله آینده قصد داریم 15 نکته ساده استخدام را که به شما کمک می کند به طور مداوم استعدادهای برتر را جذب کنید، شرح دهیم.

نرم افزار جذب و استخدام

سامانه ATS سنجمان به شما کمک می کند که فرآیندهای استخدام سازمانتان را به صورت سیستمی انجام دهید و از موفقیت استخدام خودتان مطلع شوید:

hiting

سامانه استخدام
برای دریافت دمو

کلیک کنید

1. از منابع کارمندان برای استخدام استفاده کنید

لازلو بوک در کتاب اخیر خود، با عنوان قوانین کار، راز پنهان موفقیت گوگل در استخدام را برملا کرد! اگر هنوز این کتاب را نخوانده اید، حتما یک نسخه از آن را بگیرید – این کتاب شامل بینش مفید یکی از افراد برتر در دنیا است.

لازلو در این کتاب چالش هایی که گوگل در تجربه ی خود برای استخدام بهترین افراد در یک سازمان با مقیاس گسترده با آن روبه رو بوده است را توصیف می کند. در طول فرآیند، چندین تجربه گرانبهای خود را ارائه دادند.

قطعا سوالات مصاحبه ای زیاد و بیلبورد تبلیغاتی موثرترین استراتژی هایی نبودند که گوگل برای جذب نامزدهای عالی استفاده کرد. موثرترین راهکارهای جذب و انتخاب نامزدها در واقع بسیار ساده بودند.

گوگل از طریق چندین دور آزمون و خطا «ماشین استخدام» خود را ساخت، اما درست مثل هر موفقیت بزرگ، این کار با یک مرحله شروع شد. همانطور که باک توضیح می دهد:

اولین قدم برای ساخت ماشین استخدام، تبدیل هر کارمند به استخدام کننده با درخواست مراجعه به مراکز استخدام است.

بعضی اوقات ساده ترین راهکار، بهترین راهکارها هستند:

  • شگفت انگیزترین افرادی را که می شناسید استخدام کنید
  • آنها را به طور مداوم به چالش بکشید و شاد نگه دارید
  • آنها را تشویق کنید که با استعدادترین دوستان خود را دعوت کنند.
  • تجربه های داوطلبانه عالی را ارائه دهید
  • تکرار کنید (تا زمانی که این فرآیند به طور حتم از شبکه های کارمندان پیشی بگیرد)

تا زمانی که به مرحله ای رسیدید که دیگر نتوانید این روند را تکرار کنید، به احتمال زیاد شما شروع به توسعه یک تیم استخدام داخلی کرده اید.

2. تجربه داوطلبانه را در اولویت قرار دهید.

طراحی یک تجربه داوطلبانه ممتاز مزایای بسیاری را به همراه دارد. اشتباه گرفتن این مسئله می تواند به سازمان شما شهرتی بدهد که بازگشت از آن سخت است.

به یاد داشته باشید: تجربه داوطلبانه اولین تعامل یک کارمند بالقوه با سازمان و فرهنگ سازمان شماست. زمانی که تجربه داوطلبانه به طرز ماهرانه ای طراحی شده باشد، نامزدهای برتر چنین تصور می کنند که سازمان شما حتی قبل از حضور افراد در تیم، به آنها اهمیت می دهد.

این یک سیگنال فوق العاده قدرتمند (و مثبت) است که نه فقط برای نامزدها، بلکه برای افراد جدید الاستخدام و کارمندان با سابقه ارسال می شود. شما اهمیت افراد را در هر سطحی که باشند، تقویت می کنید.  به این ترتیب شما یک استاندارد رفتاری برای سایر کارمندان در نظر گرفته اید تا در کل مراحل استخدام از آنها تبعیت کنند. اگر تجربه این افراد با سازمان شما به طور استثنایی مثبت باشد، حتی داوطلبانی که پذیرفته نمی شوند، بازهم یاد و خاطره ی خوبی در مورد تعامل با شما خواهند داشت. اگر نتوانید با همان احترامی که برای یک همکار قدیمی خود قائل شدید، با نامزدها رفتار کنید، به سازمان ضرر می رسانید.

در اینجا سؤالاتی برای اطمینان از اینکه تجربه داوطلبانه شما در مسیر درست قرار داشته باشد، آورده شده است:

آیا در ابتدا شرح دقیق وظایف شغلی ارائه داده اید؟

آیا به موقع حضور پیدا کرده اید؟

آمادگی کامل دارید؟

آیا معرفی این افراد به تیم به گرمی صورت گرفته؟

با کاندیدا بازخورد رد و بدل کرده اید؟

با توجه به این سؤالات اگر برنامه را درست طراحی کرده اید، به پیشرفت خود ادامه دهید و در صورتی که اشتباه داشتید، آن را رفع کنید.