گوگل ابزاری را برای تمرین مصاحبه های شغلی راه اندازی کرد

ابزار تمرین مصاحبه گوگل

شرکت گوگل با ابزار جدید مصاحبه Warmup ، از هوش مصنوعی برای کمک به کاربران جهت تمرین پاسخ دادن به سوالات مصاحبه شغلی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کند.

شرکت گوگل Interview Warmup را راه‌اندازی کرده است. این ابزار جدید با استفاده از هوش مصنوعی به افراد کمک می‌کند تا برای مصاحبه‌های شغلی آماده شوند.

بخشی از ابتکارات رشد  با گوگل و گواهینامه‌های شغلی گوگل، سوالات متداول مصاحبه می‌پرسد و پاسخ‌ها را در زمان واقعی رونویسی می‌کند.

مصاحبه Warmup که در ابتدا برای کمک به فراگیران گواهی شغلی Google برای آماده شدن برای جستجوی شغل طراحی شده بود، اکنون برای همه باز است.

کاربران با استفاده از تبدیل صدا به متن یا صفحه کلید، می‌توانند به سؤالاتی که معمولاً در مصاحبه‌ها پرسیده می‌شود، پاسخ دهند و همچنین سؤالات خاص شغلی که توسط متخصص در آن زمینه انتخاب شده است را تمرین کنند. سپس این ابزار پاسخ‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و پیشنهاداتی برای بهبود ارائه می‌دهد.

در حال حاضر، Interview Warmup سوالات میدانی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، تجارت الکترونیک، راهنمای فناوری اطلاعات، مدیریت تعهد، طراحی UX یا Basic دارد.

Warmup مصاحبه دارای سه نوع سوال است: این ابزار پیشینه، آموزش و تجربه گذشته را پوشش می‌دهد.

سوالات موقعیتی: نحوه برخورد با موقعیت‌های خاص در گذشته یا موقعیت‌هایی که ممکن است در آینده با آنها مواجه شود.

فنی: دانش و مهارت را پوشش می‌دهد، اغلب مهارت مدیریت مشکلات فرضی را مورد آزمون قرار می‌دهد

یادگیری ماشینی، پاسخ ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و بینشی ارائه می‌دهد.

الگوریتم گوگل علاوه بر امکان بازبینی شخصی، از یادگیری ماشینی برای شناسایی الگوها و ایجاد بینش در پاسخ‌های کاربر استفاده می‌کند.

گوگل، اصطلاحات مرتبط با شغل (که کلمات مرتبط با حوزه خاصی را در پاسخ‌ها برجسته می‌کند)؛ عبارات پرکاربرد، (که به عباراتی اشاره می‌کند که سه بار یا بیشتر استفاده شده‌اند و جایگزین‌هایی را ارائه می‌دهند)؛ نکات مجاب کننده ( گوگل از هوش مصنوعی برای کشف نکات مهم در پاسخ‌ها، از جمله مهارت‌ها، تجربه و درس‌های آموخته شده استفاده می‌کند) را شناسایی می‌کند.

صفحه پرسش‌های متداول Interview Warmup گفت: «Insights به شما کمک می‌کند الگوهایی را در پاسخ‌هایتان کشف کنید». «آنها به پاسخ شما نمره نمی‌دهند یا به شما نمی‌گویند که کدام بخشی از پاسخ شما درست یا غلط است. بینشی که این ابزار ارائه می‌دهد شامل: اصطلاحات مرتبط با شغلی است که استفاده می‌کنید، کلماتی که بیشترین استفاده را دارید، و نکات صحبتی را که پوشش می‌دهید.»

Google صوت یا رونوشت‌های جلسات مصاحبه را ذخیره نمی‌کند، اگرچه کاربران می‌توانند به صورت دستی یک متن را کپی یا دانلود کنند. این ویژگی در حال حاضر فقط در ایالات متحده موجود است.

از آنجایی که Interview Warmup برای یادگیرندگان گواهینامه شغلی گوگل طراحی شد، ممکن است با سؤالاتی مواجه شوید که برای گواهینامه‌های خاص هستند. با این حال، این ابزار برای استفاده همه در دسترس است و دارای سؤالات عمومی است که در بسیاری از زمینه‌ها قابل استفاده است.

گوگل می‌گوید، بیش از 70000 نفر گواهینامه دریافت کرده و 75 درصد از فارغ التحصیلان تاثیرات مثبت شغلی خود را طی شش ماه پس از فارغ التحصیلی گزارش دادند. R

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

سوالات مصاحبه شغلی بر اساس نقش – متخصصان توسعه کسب و کار

آزمون هوش در مصاحبه استخدامی

مدل RIASEC (کدهای هالند)

تست انیاگرام ( آزمون آنلاین Enneagram)

تحلیل فیلم « مانی بال » Money ball

برای دریافت فایل word و pdf مقاله کلیک کنید.