تست کلیفتون سنجمان

با کلیفتون روی نقاط قوت خود سرمایه‌گذاری کنید. نقاط قوت خود را بشناسید، تا با به کارگیری آن‌ها در همه‌جا، بهترین نسخه خود را به دنیا نشان دهید.

سؤال

دقیقه

شرکت‌کننده

هزار تومان

فقط یک نسخه از شما در دنیا وجود دارد!
به چیزی که هستید باور داشته باشید.

به جمع ۱۸,۶۰۵ نفری شرکت‌کنندگان تست کلیفتون سنجمان بپیوندید و با کشف و با استفاده از توانمندی‌های ذاتی خود، در شغل، تحصیلات و همه ابعاد زندگی رشد کنید.

C

به‌کارگیری نقاط قوت در سه گام

قدم اول: تست کلیفتون را با توجه به گزینه‌های نزدیک به خودتان پاسخ دهید.

این تست شامل ۱۷۷ سؤال ۵ گزینه‌ای مطابق تصویر روبه‌رو است. در هر سؤال، دو عبارت پیش روی شماست و لازم است گزینه‌ای را که بیشتر و بهتر شما را توصیف می‌کند، انتخاب کنید.

برای انجام این تست، حدوداً به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید. سعی کنید در محیطی آرام و به دور از تنش به سؤالات پاسخ دهید.

 قدم دوم: کارنامه تفصیلی و شخصی‌سازی‌شده خود را دریافت کنید.

در کارنامه تفصیلی سنجمان، ۶ توانمندی برتر خود را ببینید و با حوزه اصلی توانمندی‌های خود آشنا شوید. توضیحات مربوط به هریک از توانمندی‌ها نیز در کارنامه شما آمده است تا نیازی به صرف زمان برای جست‌وجو نباشد.

 شما همچنین می‌توانید در این کارنامه، توانمندی‌هایی را که نیاز به بهبود آن‌ها دارید مشاهده کنید تا با آگاهی کامل برای بهبود آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

 قدم سوم: توانمندی‌ها و نقاط قوت خود را در جنبه‌های گوناگون زندگی به کار ببندید.

به یاد داشته باشید که آگاهی نسبت به توانمندی‌ها، نخستین گام از مسیر موفقیت و پرورش استعدادهای شماست. حالا وقت آن رسیده تا از ابزار مهمی که در دست دارید، به مؤثرترین شکل استفاده کنید.

 تیم سنجمان در این مرحله نیز با مشاوره حرفه‌ای کلیفتون، همراه شماست.

قیمت تست کلیفتون

در صورت تمایل می‌توانید تست کلیفون را به‌صورت گروهی و با تخفیف پلکانی دریافت کنید.

ویژگی‌های تست کلیفتون

 تست کلیفتون، ۳۴ توانمندی ذاتی افراد را در چهار حوزهٔ مختلف تفکر استراتژیک، ارتباط‌گستر، اجرایی و تأثیرگذار دسته‌بندی کرده که تحت عنوان حوزه‌های توانمندی مطرح شده است. کلیفتون معتقد است که در تمام گروه‌ها و تیم‌ها، همواره اعضا باید توانمندی‌هایی در تمام چهار حوزهٔ مذکور داشته باشند، اما به طور معمول توانمندی‌هایبیشتر آدم‌ها در یک یا دو حوزه از این چهار حوزه متمرکز است که کارکرد غالب آن‌ها را نشان می‌دهد.

توانمندی اجرایی

ایده‌هایتان را به واقعیت تبدیل کنید! هنگام اجرای راه‌حل‌ها به افرادی نیاز دارید که برای اجرای اهداف خستگی‌ناپذیر کار کنند.

توانمندی تاثیرگذار

 دیگران را تحت تأثیر قرار بدهید! هنگام فروش ایده‌ها، به افرادی نیاز دارید تا بتوانند دیگران را قانع کنند.

توانمندی تفکر استراتژیک

تصمیم‌گیری و حصول نتیجه بهتر! این افراد به‌خوبی اطلاعات را جمع‌آوری کرده و در مورد آنها تفکر و تحلیل می‌کنند.

توانمندی ارتباط گستر

استادان ارتباط! افراد دارای این ویژگی به در کنار هم نگه‌داشت یک تیم کمک می‌کنند.

آشنایی بیشتر با تست کلیفتون

کاربرد تست کلیفتون

بیشتر افراد فکر می‌کنند که می‌دانند در چه زمینه‌ای مهارت دارند؛ اما معمولاً اشتباه می‌کنند. توانایی‌های ذاتی هر فرد، تأثیری انکارنشدنی بر موفقیت در انجام کارها دارد.

تست کلیفتون، ۳۴ توانمندی ذاتی مختلف را در افراد سنجیده و ۱۰ توانمندی برتر آن‌ها را مشخص می‌کند.

البته تمرکز بر روی توانمندی‌ها، به معنای چشم‌پوشی‌کردن و انکار نقاط ضعف نیست؛ تمام انسان‌ها در کنار توانمندی‌های ذاتی‌شان، نقاط ضعفی دارند که گاهی اوقات مانع استفاده درست از توانمندی‌ها می‌شود و در حقیقت از شکوفایی‌شان جلوگیری می‌کند. همین‌طور بعضی‌اوقات، به دلیل استفادهٔ نادرست از توانمندی‌های ذاتی، همان توانمندی‌ها می‌تواند در زندگی شخصی، حرفه‌ای و اجتماعی افراد خلل ایجاد کند.

پیشینه تست کلیفتون

دونالد کلیفتون آغازگر تحقیقاتی در زمینهٔ نقاط قوت انسان‌ها بود که امروزه به‌عنوان «روان‌شناسی مثبت‌گرا» شناخته می‌شود. بعد از سال‌ها تلاش بی‌وقفه در کشف و شکوفایی توانمندی‌ها و بعد از بررسی و تحقیق بر روی بیش از هزاران نفر جامعهٔ آماری، هزاران توانمندی ذاتی مختلف را کشف کرده و از آن میان، ۳۴ توانمندی ذاتی و اصلی را که از نظر آماری همبستگی بالاتری داشت، مشخص کرد تا با ارائه آن‌ها بتواند کل توانمندی‌های جامعه را با روایی بالا بسنجد.

پس از آن، مؤسسه گالوپ، معتبرترین مؤسسه تحلیل و مشاوره آمریکا، پس از خرید امتیاز این آزمون و با سرمایه‌گذاری گسترده، موفق شد در طی بیش از ۲۰ سال، با تبلیغات و ایجاد راهکارهای متعدد، آن را توسعه داده و به معتبرترین آزمون شایستگی‌های فردی جهان تبدیل کند. این آزمون هم‌اکنون در وب‌سایت گالوپ در دسترس است. امروزه در سراسر جهان از این آزمون به طور گسترده در مشاوره‌های فردی و نیز در حوزه کسب‌وکار استفاده می‌شود؛ تا جایی که بیش از %۹۰ از ۵۰۰ سازمان برتر به انتخاب مجله Fortune از این آزمون در جهت توسعه مبتنی بر توانمندی، در محیط کار خود استفاده می‌کنند. این آزمون، با رویکرد «روان‌شناسی مثبت‌گرا» به مدیران ارشد سازمان‌ها، مشاورین منابع انسانی، کوچ‌های حرفه‌ای، کانون‌های ارزیابی و مراکز استعدادیابی در ارائهٔ مسیر شغلی، هدایت، رشد و توسعه فردی کمک می‌کند. آزمون کلیفتون، به افراد و مدیران سازمان‌ها کمک می‌کند تا با شناخت توانمندی‌های فردی، در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند، بهترین موقعیت کاری را برای خود و دیگران پیدا کنند و آسان‌تر و سریع‌تر به سمت عملکرد مطلوب مبتنی بر استعدادهای اصلی خود هدایت شوند.

دونالد کلیفتون

کتاب کلیفتون

آشنایی کامل با کلیفتون

 مدل کلیفتون برای تعیین توانمندی‌ها و نقاط قوت منحصر به فرد در هر کس را به طور عمیق یاد بگیرید.

آشنایی تفصیلی با تک تک نقاط قوت

با تمامی ۳۴ نقطه قوت ارائه شده در مدل سنجش توانمندی‌های کیفتون آشنایی پیدا کنید و با مثال‌های متعدد، کاربرد آن‌ها و راه به‌کارگیری‌شان را یاد بگیرید.

توانمندی‌های کلیفتون پاسخ‌گوی کدام سؤالات و نیازهای شماست؟

بدانید که چه‌کاری را به طور طبیعی به بهترین شکل انجام می‌دهید.

یاد بگیرید که هر روز از پررنگ‌ترین توانایی‌های خود استفاده کنید.

باتوجه‌به توانمندی‌هایتان ارتباط‌های کاری قوی‌تری ایجاد کرده و کار تیمی خود را تقویت کنید.

با خودآگاهی در مصاحبه‌ها حاضر شوید و با توانمندی‌های خود افراد را تحت‌تأثیر قرار دهید.

وظایف خود را بر اساس مهارت‌هایتان بهتر مدیریت کنید و در زمان، پول و انرژی صرفه‌جویی کنید.

با شغل خود بیشتر درگیر شوید و اشتیاق خود را نسبت به کار بازیابید.

سازمان‌هایی که به تست کلیفتون سنجمان اعتماد کرده‌اند

سؤالات متداول

تست کلیفتون چه‌قدر معتبر است؟

تست کلیفتون نتیجه تحقیق بیش از پنجاه سال تیم تحقیقاتی آقای کلیفتون و مؤسسه گالوپ در سطح دنیا و یکی از معتبرترین تست های دنیاست.

نشانی سایت مؤسسه گالوپ برای بررسی اعتبار تست

آیا می‌توانیم این تست را از منبع اصلی تهیه کنیم؟

بله؛ البته به علت تحریم ایران باید با فیلترشکن وارد قسمت فروشگاه سایت گالوپ شوید و تست را با قیمت ۴۹.۹۹ دلار خریداری کنید.

از کجا می‌توانم مشاوره کلیفتون دریافت کنم؟

شما می‌توانید بعد از انجام تست، گزینه «دریافت کارنامه و مشاوره» را انتخاب کنید.

تفاوت تست کلیفتون سنجمان با تست‌های رایگان چیست؟

پرسش‌نامه تست کامل به‌صورت زوجی است و ۱۸۹ سؤال دارد؛ ولی پرسش‌نامه تست‌های رایگان و ارزان‌تر، به‌صورت لیکرت بوده و ۱۰۰ سؤال دارد (خروجی پرسش‌نامه‌های لیکرت زیاد نزدیک به واقعیت نیست و تمایل به خوب‌بودن در آنها زیاد است)، گزارش تست کامل، مفصل و همراه با جزئیات بیشتری است و علاوه بر نقاط برتر تمامی تم‌ها را به‌صورت کامل رنکینگ یا درجه‌بندی می‌کند. خروجی تست کامل، به‌سادگی برای خود افراد قابل‌فهم و تفسیر است.

آیا امکان خرید گروهی تست برای سازمان‌ها وجود دارد؟

بله؛ در صورت تمایل می‌توانید تست کلیفون را به‌صورت گروهی و با تخفیف پلکانی دریافت کنید.

از چه منابعی می‌توانیم درمورد این تست اطلاعات بیشتر کسب کنیم؟

مؤسسه‌ٔ گالوپ دو کتاب دربارهٔ مدل یافتن نقطهٔ قوت‎ ‎کلیفتون‎ ‎منتشر کرده است. کتاب اول با عنوان ‎ Now, ‎Discover Your Strengths ‌در سال ۲۰۰۱ منتشر شده و با عنوان‎ ‎کشف توانمندی‌ها‎ ‎به فارسی ترجمه شده ‏است‎.‎ کتاب دوم با عنوان‎ Strength Finder ‎در سال ۲۰۰۷ منتشر شده و با عنوان‎ ‎«پنج نقطهٔ برتر خود را بشناسید»‎ ‎به ‏فارسی نیز ترجمه شده است‎.‎

منابع اصلی زیادی وجود دارند و اگر با کلید واژه‌های Strengths ‎ Finder ، Clifton ، سرچ کنید می‌توانید مطالب زیادی پیدا کنید؛ همچنین می‌توانید از کتاب کلیفتون سنجمان نیز برای آشنایی بیشتر با این تست استفاده کنید.

چگونه می‌توانیم از این تست برای ارزیابی کارجویان و کارکنان در سازمان استفاده کنیم؟

 برای این کار، دو راه وجود دارد:

 ۱. با خرید پلن‌های ATS سنجمان می‌توانید به‌صورت اقتصادی و یا نامحدود از این آزمون برای سنجش استعدادهای کارجویان استفاده کنید.
 ۲. درصورتی‌که نیاز به ATS ندارید و فقط می‌خواهید از آزمون کلیفتون استفاده کنید با خرید حداقل ۱۰ آزمون از پنل تجمیعی آزمون و نیز تخفیف‌های پلکانی بهره‌مند شوید.

چرا تست کلیفتون سنجمان؟

 شرکت سنجمان، در راستای مأموریت خود برای توانمندسازی سازمان‌ها در انجام بهینهٔ فرایندهای مدیریت منابع انسانی، به‌عنوان اولین و دقیق¬ترین ارائه‌دهنده تست کلیفتون در ایران، از دو سال پیش فرایند بومی‌سازی آزمون کلیفتون را آغاز کرد تا از این طریق، قدرت توسعه توانمندی محور مبتنی بر کلیفتون را در اختیار سازمان‌ها و متخصصان ایرانی قرار دهد. در این مسیر طولانی دوساله، سؤالات اصلی آزمون کلیفتون که توسط مؤسسه گالوپ استفاده می‌شود، تهیه، ترجمه و ویرایش شد و تیم تحقیق و توسعه روان‌شناسی سنجمان، تحقیقات گسترده‌ای را بر روی پروفایل‌های ۳۴گانه کلیفتون انجام داد. سپس این تست را با استفاده از روش¬های علمی دقیق، بومی¬سازی کرد و در این فرایند، از هرگونه اعمال تغییر در ساختار تست که منجر به ایجاد لطمه به اساس علمی تست و در نتیجه عدم اعتبار نتایج حاصل خواهد شد، خودداری کرد. در ادامه، ترجمه کارنامه تفصیلی این تست در سامانه آزمون‌های آنلاین سنجمان پیاده‌سازی گردید. همچنین پکیج‌های محتوایی کامل، شامل کتاب معرفی پروفایل‌ها، کتاب رهبری به سبک کلیفتون و فیلم‌های آموزشی کلیفتون بر اساس نیازهای مشتریان تهیه شد.